„Citroën“ šiandien pristatė du naujus automobilius: C4 X ir visiškai elektrinę jo versiją ë-C4 X. Debiutuojantys modeliai pasižymi unikaliu dizainu ir taps alternatyva tiek įperkamiems vidutinio dydžio hečbekams, tiek ir SUV kėbulo automobiliams.
Kuriant naujuosius modelius buvo žengiama jau pramintu įmonės flagmano C5 X keliu. Pristatomų transporto priemonių dizaino kalba meta iššūkį nusistovėjusiems kompaktiškų automobilių kanonams, kad vairuotojai galėtų išsiskirti minioje. Tam gamintojas pasitelkė fastbeko kėbulo eleganciją, SUV šiuolaikiškumą ir laiko patikrintą ketverių durelių automobilio erdvumą.
„Džiaugiamės naujųjų ë-C4 X ir C4 X modelių suteiktomis galimybėmis, nes jie reikšmingai prisidės prie mūsų prekių ženklo stiprinimo ir pardavimo plėtros tikslų, ypač tarptautinėse rinkose, – sakė „Citroën“ generalinis direktorius Vincent’as Cobée. – Daugybė klientų mums pasakė, kad nori įperkamos, patikimos ir elegantiškos alternatyvos kompaktiškų automobilių segmento hečbekams bei visureigiams, ir tai yra geriausias mūsų atsakas. Pristatome į ateitį nukreiptą, išsiskiriančio dizaino modelį, kuriame yra viskas, ko jūs tikitės iš „Citroën“, kai kalbame apie komfortą, technologijas, saugumą ir vertę, taip pat apie ypatingą erdvumą bei universalumą su visiškai elektrine nulinės emisijos pavara.“
Nulinė emisija, galia ir užtikrinta distancija
Pažymėtina, kad „Citroën“ imasi drąsaus žingsnio daugelyje Europos rinkų siūlydamas tik elektrinį ë-C4 X modelį. Dėl 100 kW galios pavaros, iki 360 km (pagal WLTP) viena įkrova nuvažiuojamo atstumo ir talpios 510 litrų bagažinės šis modelis gali tapti nepamainoma transporto priemone kasdien naudoti mieste.
Kartu tai reiškia nulį išmetalų ar triukšmo, taip pat akimirksniu pasiekiamą didelį sukimo momentą, energingą ir malonų vairavimą be vibracijų, trūkčiojimų ar pavarų perjungimo. Be to, vairuotojai galės naudotis nuotoliniu būdu programuojamomis el. paslaugomis, o dėl mažesnių eksploatavimo sąskaitų sumažės ir bendros išlaidos.
Elektromobilyje montuojamas 100 kW/136 AG galios elektros motoras užtikrina 260 Nm sukimo momentą. Automobilis nuo 0 iki 100 km/val. greičio gali įsibėgėti per 9,5 sekundės ir išvystyti didžiausią 150 km/val. greitį.
50 kWh talpos ličio jonų baterijų paketas palaiko 400 V įtampą, o naudojantis viešosiomis 100 kW spartos nuolatinės srovės įkrovimo stotelėmis 80 proc. elektros energijos atsargų galima papildyti vos per pusvalandį.
Taigi elektromobilis pasižymi geriausiu segmente 10 km nuvažiuojamo atstumo ir tam reikalingos energijos įkrovimo per minutę santykiu. Spalvinis indikatorius ant įkrovimo prievado leidžia stebėti krovimo eigą, taip pat ją galima sekti „My Citroën“ programėlėje.
Dalyje Europos šalių – taip pat ir Baltijos regione – bei tarptautinėse rinkose „Citroën“ siūlys ir C4 X modelį su daugybę apdovanojimų pelniusiais „PureTech“ turbobenzininiais varikliais bei „BlueHDi“ dyzeliniais motorais.
Pažangus komfortas
4 600 mm ilgio naujieji ë-C4 X ir C4 X įsilieja į „Citroën“ gamą tarp 4 360 mm ilgio C4 hečbeko ir 4 800 mm ilgio flagmano C5 X. Naujųjų modelių 2 670 mm ilgio ratų bazė yra tokia pati kaip C4, nes jie taip pat sukurti ant bendrovės CMP platformos.
Prancūzijos gamintoją garsinančios pažangaus komforto „Advanced Comfort“ programos rezultatai ypač pastebimi sėdint ant galinių sėdynių dėl išskirtinės 198 mm erdvės keliams ir labiau atlošto (27 laipsnių) galinės sėdynės atlošo, o dėl 1 800 mm automobilio kėbulo pločio gale patogiai įsitaisyti gali trys žmonės. Jiems užtikrinta 1 366 mm pločio vidinė erdvė pečių plotyje bei 1 440 mm – alkūnių aukštyje.
„Advanced Comfort“ programa apima ne tik erdvumą, bet ir daugybę kitų automobilio naudojimo aspektų. Ją naujuose modeliuose papildo išskirtinės šio prekių ženklo sėdynės. Plačios ir jaukios sėdynės su specialiu papildomu 15 mm standžių putų sluoksniu ne tik įspūdingai atrodo, bet ir užtikrina taisyklingą sėdėseną.
Didelio tankio poliuretano putos sėdynių šerdyje suteikia optimalų komfortą, ypač ilgesnėse kelionėse. Laikui bėgant jos išlaiko šią savybę ir sumažina bet kokias nusėdėjimo žymes dėvintis paviršiams. Laikysenos patogumas yra itin svarbus, ypač per ilgesnes keliones, todėl platūs priekinių sėdynių atlošai turi sustiprintą atramą, juosmens ir aukščio reguliavimo funkciją, o vairuotojo sėdynės parinktys gali būti reguliuojamos elektra.
Erdvios galinės sėdynės gali būti šildomos, o priekinėse sėdynėse gali būti įdiegta savijautą dar labiau pagerinsianti masažo funkcija. Sustiprinti komforto ir kokybės jausmą salone bus galima pasirinkus prabangią švelniai pilką „Alcantara“ salono apdailą.
Dėl naujuose modeliuose įrengtos „Progressive Hydraulic Cushions“ pakabos sistemos vairuotojas ir keleiviai gali ypač patogiai važiuoti. Joje kartu su amortizatoriais bei spyruoklėmis naudojami papildomi hidrauliniai vožtuvai, leidžiantys reguliuoti pakabos sukietėjimą ir minkštėjimą riedant nelygiais keliais.
Tai suteikia „Citroën“ inžinieriams didesnę laisvę derinti pakabos parinktis, kad būtų pasiektas prekių ženklui būdingas „sklendimo stebuklingu kilimu“ efektas, kai susidaro įspūdis, kad automobilis tiesiog slysta nelygiu paviršiumi.
Prijungtas ir suasmenintas
Itin intuityvioje naujoje „My Citroën Drive Plus“ informacijos ir pramogų sistemoje naudojamas 10 colių įstrižainės HD ekranas, o multimediją galima visiškai pritaikyti asmeniniams poreikiams per valdiklių (angl. widget) sistemą. Kaip ir išmaniuosiuose įrenginiuose su jutikliniu ekranu, šie valdikliai leidžia greitai peržiūrėti programėles ir jų turinį centriniame ekrane, neatidarant programėlės.
Naujoji sistema taip pat palaiko balso atpažinimo funkciją. Šis skaitmeninis asistentas gali būti „pažadinamas“ balso komanda „Hello Citroën“. Jis supranta, ką sako naudotojas, atsako į klausimus ir vykdo balso komandas.
Natūrali balso atpažinimo sistema gali suprasti 20 kalbų, teikti vaizdinį grįžtamąjį ryšį ir reaguoti į žymiai daugiau automobilio sistemoms skirtų komandų. Ji aprėpia klimato kontrolės ir garso sistemas, telefoną ir susietas kalbos paslaugas.
„Advanced Profile Management“ sistema gali saugoti iki 8 profilių. Kiekvienam iš jų priskiriama iki dviejų išmaniųjų telefonų. Profiliai bus automatiškai atpažįstami, vos telefono savininkas įlips į automobilį.
Automobiliuose yra iki keturių USB lizdų, kad telefoną ar planšetinį kompiuterį būtų lengva įkrauti: du iš jų įrengti centrinės konsolės apačioje ir du – gale, tad juos nesunkiai pasieks ant galinės sėdynės įsitaisę keleiviai. Tiek priekyje, tiek gale sumontuoti vienas USB-A ir vienas USB-C lizdas.
Naujuosiuose modeliuose „Citroën“ diegs iki 20 pažangių vairuotojo pagalbos sistemų, padedančių padidinti tiek saugumą, tiek automobilio naudojimo patogumą.